Kylie Minogue är inte bara tuggummi-poppens okrönta drottning. Hon har numera även en stadig fot i dryckesbranschen och fortsätter att expandera med det egna varumärket Kylie Minogue Wines.
Drottningen av pop tjänar miljoner – på vin
Mest läst i kategorin
Kylie Minogue är skådespelerskan och popsångerskan som sedan genombrottet 1987 toppat musikförsäljningslistorna i decennier. En vän av ordning skulle även kunna påstå att hon tycks ha gjort så helt utan att åldras en dag.
Med mer än 70 miljoner sålda album världen tycks stjärnan inte ha några planer på att dra ned på tempot. Tvärtom. Efter att nyligen ha släppt albumet “Impossible Princess” satsar hon nu parallellt på att utveckla sitt eget vinmärke Kylie Minogue Wines.
Kylie Minogue Wines en vinnare
Så är det egna varumärket onekligen en satsning som visat sig vara en riktig kassako för sångerskan – och fortsätter generera intäkter. Enligt färska siffror är bolaget nu värt omkring 18,9 miljoner pund, motsvarande omkring 239 miljoner kronor, enligt The Drinks Business.
Inför den stundande julsäsongen breddar hon varumärket och lanserar sitt första alkoholfria mousserande rosévin. En innovativ dryck som enligt stjärnan själv “kombinerar komplexitet och en fin balans med en torr finish” och väntas fylla en lucka bland alkoholfria drycker.
Att film- och musikbranschen formligen kryllar av kändisar som vill investera i vin är knappast något nytt under solen. Desto mer ovanligt är det att satsa på alkoholfritt.
Minogue sällar sig därmed till ikonen och skådespelerskan Sarah Jessica Parker, som rönt stora framgångar med sitt vinmärke Invivo och även hon erbjuder alkoholfria alternativ.
Läs även: Tredje gången gillt för prisbelönt kändisvin
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.