Dagens PS

SAS ber om ursäkt för kaoset

(Foto: TT)
(Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 10 juli 2017Publicerad: 10 juli 2017

I brevet beklagar SAS de olägenheter som uppstått i samband med bokningar på flygbolagets nya hemsida, berättar Dina Pengar i Expressen och förklarar att kunderna blivit än mer rasande när de försökt ringa SAS kundtjänst – väntetiderna har varit timslånga, framgår det.

ANNONS

Mest läst i kategorin

“Hemsidan fungerar för det mesta. Men det har varit en del buggar i systemet”, medger presschefen Fredrik Henriksson för Dina Pengar, som uppger att SAS nu “i all hast” tänker göra om hemsidan.

I brevet till sina många Eurobonuskunder skriver SAS:

ANNONS

“Hemsidan är den viktigaste kanalen för dig som reser, och den måste vara snabb och enkel att använda. Men enligt den återkoppling vi har fått, så har många haft problem med att navigera runt och att genomföra bokningar på den nya sidan. Vi beklagar verkligen om så har varit fallet för dig!”

Vidare avslöjar flygbolaget att hemsidan nu görs om:

“Vi tar naturligtvis till oss av våra resenärers synpunkter och har beslutat att designa om delar av den nya hemsidan. Målet är att göra det lika lätt att boka resor, som du förväntar sig”.

På grund av krånglet som uppstått med hemsidan har SAS tvingats kalla in extrafolk till kundtjänst, en del anställda har fått avbryta sina semestrar för att kunna hantera telefonstormen från upprörda kunder.

“Kötiderna har blivit orimligt långa. Normalt sett svarar vi på 80 procent av samtalen inom 40 sekunder”, säger presschefen Fredrik Henriksson till Dina Pengar, som berättar att SAS nu hänvisar till sin app och till flygbolagets gamla hemsida – som egentligen skulle ha legat nere men som nu är i gång igen.

MISSA INTE: SAS dubblar sparpaketet  >

LÄS ÄVEN: SAS på jakt efter personal  >

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
30% på svensk ekologisk hudvård

Passa på att få 30% rabatt på alla produkter – från och med 24 mars till 2 april! Erbjudandet gäller på hela sortimentet, förutom refill deodorant. Missa inte chansen att fylla på din hudvårdsrutin med naturliga och ekologiska produkter.

Handla här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]