Dagens PS

Spotify ny storsponsor för Barcelona – för 2,9 miljarder

Spotify Barcelona
Spotify sponsrar FC Barcelona. (Foto: TT)
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs
Uppdaterad: 16 mars 2022Publicerad: 16 mars 2022

Spotify blir ny huvudsponsor åt det spanska storlaget FC Barcelona i ett jätteavtal värt 2,9 miljarder kronor. 

ANNONS

Mest läst i kategorin

Den svenska streamingjätten Spotify kommer att synas på matchtröjor och träningskläder för FC Barcelonas dam- och herrlag, skriver Expressen.

Dessutom döps klubbens hemmaarena om från Camp Nou till Spotify Camp Nou – vilket är första gången den anrika klubben säljer namnet på arenan.

ANNONS

Avtalet gäller i fyra säsonger och är värt 280 miljoner euro, motsvarande 2,9 miljarder svenska kronor, rapporterar Reuters med hänvisning till den spanska radiokanalen.

Läs även: Spotifys Daniel Ek med ”galen” miljardsatsning på tech

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

ANNONS
Livförsäkring - din viktigaste försäkring
Just in Case

Vår bäst säljande livförsäkring ger tre miljoner. Gör som tusentals andra kunder och teckna livförsäkringen som gör stor nytta till små priser. Trygga din familjs framtid.

Läs mer
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]