Efter framgången med ”Barbie”-filmen spekuleras det i att företaget Mattel härnäst vill upprepa succén – med spelet Uno.
Efter Barbie – Uno nästa på filmduken för Mattel?
Mest läst i kategorin
Mattel äger rättigheterna till mängder av gamla succéer, men nu när företaget vill upprepa framgångsagan med Barbie är det varken “Toy story” eller “Jurassic Park” som man funderar på.
I stället kan det vara det klassiska kortspelet Uno som är utgångspunkten.
Mattels annons förbryllar
Anledningen till spekulationerna är att Mattel lagt upp en annons där man söker en ”Chief Uno Player”, som måste vara ”passionerad för att engagera nya människor i spelet”. Personen ska också vara ”en stjärna på sociala medier”.
Det har fått bland annat Business Insider att misstänka att en ny film är på gång, och reaktionen låter inte vänta på sig:
”Ingen kommer att se en Uno-film”, skriver tidningen.
“Håll Uno borta”
”Man kan bara hoppas att denna Uno-hype inte är en föregångare till en Uno-film”, skriver Business Insider.
Tidningen önskar ändå Mattels blivande anställda lycka till och skickar med en förmaning:
”Om du får jobbet hos Mattel, se till att lobba för att hålla Uno borta från bioduken, för allas vår skull”.
“Barbie” briljerar – passerar miljardgränsen – Dagens PS
”Barbie” fick all rosa färg i världen att ta slut – Dagens PS
Reporter på Dagens PS med gedigen bakgrund som bland annat bevakar privatekonomi.
Reporter på Dagens PS med gedigen bakgrund som bland annat bevakar privatekonomi.