Victoria’s Secret har misslyckats med att få kunderna att återvända till varumärket. Planen? Att återvända till sina rötter. Denna gång genom att göra sexighet inkluderande.
Victoria's Secret: "Sexighet kan vara inkluderande"
Mest läst i kategorin
Det har inte gått något vidare för det amerikanska underklädesmärket Victoria’a Secret under de senaste åren.
Bolaget värderades under sin storhetstid 2006 till 2015 till 7 miljarder dollar och hade över 350 butiker bara i USA.
Under 2010 tittade 10 miljoner människor på Victoria’s Secrets modevisning. Mindre än tio år senare var den glittrande showen inställd – för gott.
Försökt modernisera varumärket
Nu har företaget ägnat två år till att se över sin image i ett försök att återigen bli relevanta, skriver Business of Fashion.
Ledningen har gjort flera försök att modernisera varumärket. Bland annat genom att diversifiera modellkåren och lansera mammakläder. I
en reklamfilm framförde företaget även en ursäkt för att ha spätt på farliga ideal.
I sociala medier reagerade användare då på att underkläderna som tidigare varit sexiga och glamorösa, blivit trista. Spetsar och bling var som bortblåst.
De unga konsumenterna som tidigare stått i kö för att köpa varumärkets produkter återvände inte.
Senaste nytt
Victoria’s Secrets väg framåt
Under en presentation för investerare i New York under torsdagen framgick det klart och tydligt vilken version av varumärket ledningen nu ser som framtiden.
“Sexighet kan vara inkluderande”, sa Greg Unis, varumärkeschef för Victoria’s Secret och Pink, företagets undervarumärke som riktar sig till yngre konsumenter.
För att vinna tillbaka kunderna ska också företaget bredda sitt sortiment. För Victoria’s Secret innebär det en återgång till badkläder och träningskläder, två kategorier som varumärket avvecklat under de senaste åren.
Det återstår att se om den nya strategin kommer att fungera.
Vill du läsa mer om mode? Så här enkelt tar du del av Dagens PS kostnadsfria nyhetstjänst.
Läs även: Bolag bakom svenska Victoria’s Secret i konkurs (Dagens PS)
Läs även: Fem trender från modeveckan i Paris (Dagens PS)
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.