Glasögonmärket Chimi går som tåget och är hetare än någonsin. Nu breddar man sortimentet med kläder som har lika hög modegrad som signaturglasögonen.
Trendiga Chimi lanserar futuristisk klädkollektion
Mest läst i kategorin
Chimi lanserades i Stockholm 2016 och har kommit att bli ett glasögonmärke att räkna med. Varumärket blev snabbt populärt, och har mer eller mindre försett hela svenska folket med solglasögon.
Nu väljer Chimi att expandera genom att utöka sortimentet med kläder.
Skräddat och sportigt
I förra veckan släpptes de första plaggen i kollektionen som består av futuristiska och skräddade baskläder i högteknologiska material.
Sport och skrädderi vävs samman med sportmaterial och tekniker som normalt används inom klassiskt skrädderi.
För ett liv i rörelse i alla väder
Tanken är att kollektionen ska kunna bäras både på gymmet och till fest, på krogen eller landet. Inspirationen kommer från ett liv i rörelse, men blandar även in detaljer från baletten och scenkonstens värld.
Chimi har designat kollektionen med sina befintliga kunder som utgångspunkt och den är tänkt att kunna bäras av alla kön.
Chimi siktar mot miljarden
Under hösten 2021 fick Chimi tillskott i kassan då riskkapitalbolaget Eequity klev in med 80 miljoner i bolaget. En av ägarna i Eequity är Nils Tham, son till Lottie Tham, storägare i H&M, och Stefan Perssons syster, är en av ägarna.
2021 lyckades Chimi omsätta 100 miljoner kronor pandemin till trots. Målsättningen är att omsatta 1 miljard inom fem år har bolagets vd, Daniel Djurdjevic, tidigare sagt i en intervju med Breakit.
Nu återstår det att se om klädkollektionen får samma genomslag som företagets glasögon och solglasögon.
Är det dags att uppgradera garderoben? Spana in hela kollektionen från Chimi här!
Vill du läsa mer om mode och livsstil? Så här enkelt tar du del av Dagens PS kostnadsfria nyhetstjänst.
Läs även: Vårens 5 största modetrender
Läs också: Pitti Uomo: En catwalk för modemedvetna män