Streamingjätten Netflix har inlett ett samarbete med det ikoniska modemärket Lacoste. Resultatet? En ny, lekfull klädkollektion.
Lacoste och Netflix i hett samarbete
Mest läst i kategorin
Stranger Things, Familjen Bridgerton, Lupin och Sex Education.
Du har säkert sett någon av Netflix mest populära tv-serier.
Nu har streamingjätten inlett ett lekfullt samarbete med det ikoniska klädvarumärket Lacoste, och skapat en ny klädkollektion baserat på tv-serierna.
Lacoste-krokodilen får makeover
I den nya klädkollektionen har Lacostes klassiska krokodil-ikon fått en makeover, rapporterar Café.
I en av tappningarna har krokodilen blivit en fusion av demogorgon-monstret från Stranger Things.
Lupin, serien som handlar om gentlemannatjuven Arsène Lupin, symboliseras av en detektiv-krokodil, och Familjen Bridgerton-krokodilen har en tidstypisk peruk och smycken.
Flera olika produkter
Kollektionen släpptes den 12 april och finns att köpa på nätet hos Netflix och Lacoste.
Bland produkterna finns pikétröjor, kepsar, väskor, sweatshirts, sneakers och klockor.
Läs även: Designern skapar couture av skrot från Hyundai
Läs även: Hit vill alla resa just nu – tack vare Netflix och HBO
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.