För nio år sedan grundade skådespelaren George Clooney tequila-märket Casamigos. Nu har varumärket nära tredubblat sitt varumärkesvärde, enligt en färsk rapport.
George Clooney gör succé – med tequila
Skådespelaren George Clooney kan både agera och göra business. Just nu går hans tequila Casamigos som tåget.
Det var under 2013 som George Clooney tillsammans med Rande Gerber och Mike Meldman grundade Casamigos Tequila.
Sedan dess har varumärket sålts till den brittiska dryckeskoncernen Diageo i en affär på omkring 1 miljard dollar, motsvarande 10 miljarder kronor och vuxit så det knakat.
Nu visar en färsk rapport att tequilan fördubblat sin försäljning jämfört med förra året och tredubblat sitt marknadsvärde.
En tillväxtresa som nyligen belönades av e-handelsplattform Drizly, som utsåg Casamigos till årets snabbast växande, kändisstödda spritvarumärke, skriver The Drinks Business.
Framgångar som delvis kan härledas till frontfiguren George Clooney, som tycks vara omåttligt populär. Lite stjärnglans till tequilan gör onekligen susen.
Vill du läsa mer om krogar, mat och topplistor? Så här enkelt skaffar du vår kostnadsfria nyhetstjänst!
Läs även: Topplistan: Stockholms bästa vinbarer
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.