Om Barbie får åka Corvette, måste ju Ken också ha något att cruisa med på stranden. Nu är den äntligen här: Kens egen Ford Bronco.
Sorry Barbie – den här bilen tillhör Ken
Mest läst i kategorin
Vi förstår att Ken lackade ur på Barbie till slut. Allt handlade ju om henne. Hon hade huset. Hon hade bilen. Hon var den den eviga huvudpersonen. Hon hade allt.
Vad hade Ken? Knappt något. Inte ens en egen bil.
Detta faktum har nu renoverings- och customfirman Velocity Modern Classics tagit fasta på och åtgärdat.
Basen i projektet har varit en av den modernare bilindustrins attitydsstarkaste off-roaders: Fords legendariska Bronco.
Bronco är en legendar utanför asfalten. En bil som brukats miljoner timmar i skogar och på stränder.
En kyss-arena
Hur många collegekids som vunnit den första kyssen i solnedgången ombord på en Bronco utan tak vet ingen. Antalet surfbrädor som lyfts ned från ställningen utan tak, är oändliga.
Ingen av alla dessa Broncos har dock sett ut som den som Velocity Modern Classics tagit fram till Ken.
För det måste bara vara så.
Att det är Ken som nu äntligen fått en bil att köra som Barbie med. Hur kan du annars förklara varför den nya topprenoverade bilen målats i en sötsliskig kulörblandning av cremevitt och barbierosa?
Motor med hår
För att inte Ken enbart ska spela på Barbies planhalva, har bilen bestyckats med en maskin som absolut har hår på bröstet.
Under huven hittar du en Coyote V8 på 460 hästkrafter, som ger det helt korrekta ljudet ut genom piporna.
Hela bilen är totalt renoverad. Av grundbilen som lämnade Fords löpande band 1973, finns egentligen inte så mycket kvar.
Inredningen är totalt uppdaterad, men alla moderniteter som finns ombord, syns inte. Allt är snyggt gömt bakom paneler och luckor.
Priset då?
För att du ska få äran att köra Kens bil, får du gräva riktigt djupt i pluskan. Velocity vill ha nära tre miljoner kronor av dig för att leverera den till din dörr istället för till Barbie-land.
Läs mer:
Barbies bil är fejk (Dagens PS)
Journalist, författare och expert på historia inom näringslivet, klassiska båtar och bilar.
Journalist, författare och expert på historia inom näringslivet, klassiska båtar och bilar.