Dagens PS

Hotellen avslöjar – det galnaste gästerna glömt på rummen

hotell
Hotellen vittnar om bortglömda skatter och bisarra beställningar. (Foto: Pexels)
Julia Lundberg
Julia Lundberg
Uppdaterad: 13 sep. 2024Publicerad: 15 sep. 2024

Hotellvärlden är full av överraskningar – från bortglömda föremål till udda rumsservicebeställningar och oväntade förmåner.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Hotels.com:s senaste Hotel Room Insights-rapport avslöjar de mest häpnadsväckande historierna från hotell världen över.

Med allt från exotiska husdjur som lämnats kvar, till exklusiva gitarrconcierger och ovanliga önskemål i rumsservice visar rapporten hur hotell ständigt anpassar sig till gästernas mest ovanliga behov och preferenser.

Kvarglömt – husdjur och klocka för 65 miljoner

Det är vanligt att hotellgäster glömmer laddare eller kläder, men vissa fynd har fått hotellpersonalen att häpna.

Bland de mest oväntade föremålen som gäster lämnat kvar finns ett bildäck, en Birkin-väska och en klocka värd 65 miljoner kronor.

Ibland har gäster även glömt kvar husdjur på hotellen, som till exempel en kyckling eller en ödla.

ANNONS

Senaste nytt

Bisarra rumsservicebeställningar

Det finns ingen gräns för vad vissa hotellgäster kan beställa till sina rum.

Rapporten avslöjar att några av de mest bisarra rumsserviceförfrågningarna inkluderar ett badkar fyllt med exklusivt Evian-vatten och en varmkorv toppad med rysk kaviar.

ANNONS

Vissa gäster har till och med beställt två kilo bananer och genombränt rostbröd.

Flera hotell anpassar sig till dessa ovanliga beställningar genom att erbjuda skräddarsydda sina tjänster.

Ett hotell i Osaka i Japan har till exempel en “Whatever/Whenever”-knapp där gäster kan beställa precis vad de vill, när de vill.

Dolda förmåner du inte visste fanns

Rapporten lyfter också fram några av de mest ovanliga förmånerna som hotell erbjuder.

Vissa hotell ger gäster möjligheten att vandra i historiska trädgårdar eller låna en premiumgitarr med hjälp av en särskild gitarrconcierge.

Andra hotell erbjuder lyxiga tjänster för husdjur, inklusive akupunktur och skräddarsydda måltider för fyrbenta vänner.

Genom att avslöja dessa udda insikter visar rapporten hur hårt hotell anstränger sig för att tillfredsställa gästernas önskemål och skapa minnesvärda upplevelser.

Se även:

ANNONS

Svenskarnas hotellstölder: Tv, tavla och tvål. Dagens PS

Önskegästen i Sandhamn: Kamala Harris. Dagens PS

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Julia Lundberg
Julia Lundberg

Frilansskribent på Dagens PS sedan 2023 som bevakar mat, vin och krogar.

Julia Lundberg
Julia Lundberg

Frilansskribent på Dagens PS sedan 2023 som bevakar mat, vin och krogar.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS