Dagens PS

Coca-Cola gör alkoläsk-premiär

Coca-Cola gör alkoholdebut i Japan - dryckesjätten släpper en alkoläsk med tre olika styrkor: 3
Coca-Cola gör alkoholdebut i Japan - dryckesjätten släpper en alkoläsk med tre olika styrkor: 3
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 28 maj 2018Publicerad: 28 maj 2018

Drycken får tre alkoholvolymer: 3, 5 och 7 procent.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Det handlar enligt TT om en bubblig, citronsmaksatt dryck som nu släpps på den japanska marknaden – och det är första gången Coca-Cola lanserar en alkoholhaltig dryck, förutom ett försök på 1970-talet då Coca-Cola gav sig in på amerikanska vinmarknaden, framgår det.

Den nu aktuella alkoholdrycken från läskjätten heter Lemon Do, och den får alltså tre olika alkoholstyrkor; den ska släppas i Kyushuregionen i Japan – ett land där Coca-Cola sedan mer än 50 dominerat dryckesmarknaden.

ANNONS

“Det här ett pilotprojekt i en region med en ansenlig marknad”, säger talespersonen Masaki Lida, enligt TT, som uppger att Coca-Colas alkoholdryck endast kommer att släppas i Japan.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
30% på svensk ekologisk hudvård

Passa på att få 30% rabatt på alla produkter – från och med 24 mars till 2 april! Erbjudandet gäller på hela sortimentet, förutom refill deodorant. Missa inte chansen att fylla på din hudvårdsrutin med naturliga och ekologiska produkter.

Handla här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]