Samma dag som fotbollsstjärnan Lionel Messis gjorde debut i MLS i USA rusade prenumerationerna för Apple TV.
Messi-debut i USA jackpot för Apple TV
Mest läst i kategorin
Apple TV äger sändningsrättigheterna till den amerikanska fotbollsligan MLS (Major League Soccers) och när argentinaren och VM-guldmedaljören Lionel Messi gjorde sin första match för Inter Miami den 21 juli ökade prenumerationerna med 111 000 kunder till Apples exklusiva MLS-abonnemang, uppger The Wall Street Journal.
Även streamingtjänsten Apple TV+ märkte en markant ökning av prenumeranter.
“Det finns bara en Lionel Messi, så det här var ett mycket stort ögonblick för sporten i det här landet”, säger Jonathan Carson, vd för Antenna, till WSJ och tillägger:
“Sport är definitivt stjärndrivet, men det har aldrig tidigare översatts till en sådan här enorm prenumerantuppgång”.
Så här kommenterar Apples vd Tim Cook det hela:
“Vi slår våra förväntningar när det gäller abonnenter, och det faktum att Messi gick till Inter Miami hjälpte oss lite där”.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.