Dagens PS

McDonald's retroleksaker gör säljarna happy

McDonald's
Retroleksaker från McDonald's happy meal-boxar säljs för miljoner på nätet.
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 20 okt. 2022Publicerad: 20 okt. 2022

Ett budkrig har brutit ut efter en hastig utgivning av happy meal-leksaker till McDonald’s äldre och numera vuxna kunder – en del säljare blir miljonärer.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Enligt den amerikanska CNBC är priset på annonsplattformen eBay för ett paket med tre obrutna förpackningar av happy meal-leksakerna som gavs nyligen ut i en begränsad upplaga hisnande 300 000 dollar, nästan 3,4 miljoner kronor.

Säljaren till retroprylarna lovar att de “kommer sälja snabbt”.

Happy meal-leksakerna från McDonald’s släpptes för att skapa känslor av “nostalgi” bland äldre kunder.

Det skedde genom ett samarbete mellan hamburgerjätten och streetwear-företaget Cactus Plant Flea Market, berättar CNBC och konstaterar att smarta hjärnor nu slagit mynt av jippot varav en del alltså blir rika på kuppen.

Återförsäljarna av snabbmatkedjans leksaker – som är åtråvärda bland samlare – tjänar allt från tusentals dollar till flera hundra tusen dollar på leksakerna.

Är förpackningarna dessutom oöppnade stiger värdet snabbt – det har brutit ut ett “budkrig”, heter det i artikeln.

Läs även: Ryssland stöper om McDonald’s till Smaskens

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Digitalisering & AI

AI och rättssäkerhet: Utmaningar för juridiken

22 dec. 2024
Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Spela klippet

AI och rättssäkerhet: Utmaningar för juridiken

Den digitala utvecklingen har förändrat många branscher, och juridiken är inget undantag. För advokater innebär teknologin nya arbetssätt och större tillgång till information. AI och automatiserade processer har förändrat hur man hanterar dokument, hur man söker på information och hur men genomför möten. Med digitaliseringen kan också komma med nya krav på snabbare återkoppling och […]