Dagens PS

PE vill locka experter på byggnader i ny kampanj

PE kampanj
Två av annonserna i den nya reklamkampanjen ”Expert på byggnader” som PE Teknik & Arkitektur lanserar idag. (Foto: PE/Agency)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 23 nov. 2021Publicerad: 15 sep. 2021

PE Teknik & Arkitektur lanserar idag den nya reklamkampanjen ”Expert på byggnader”.

ANNONS
ANNONS

Målet är att attrahera fler engagerade arkitekter, ingenjörer och specialister samt att positionera PE som den främsta konsulten med fokus på byggnader. Kampanjen frontas av företagets medarbetare från hela landet.

Reklamkampanjen som rullar från mitten av september till årets slut syftar till att locka till sig landets främsta experter på byggnader. Kampanjen är en del av PE:s positioneringsresa mot att bli Sveriges främsta konsult med fokus på alla sorters byggnader med alla olika aspekter och dimensioner samt genom hela livscykeln.

Vill bredda och utöka kompetensen

Grundidéen är att alla byggnader är unika och projekten kräver lokala team som har både bred och hög kompetens samt ett gemensamt fokus på hållbarhet.

“Vi är idag en av branschens största aktörer och vi ser en ökande efterfrågan på våra tjänster. Vi behöver därför både bredda och utöka vår kompetens inom allt som rör hållbar samhällsbyggnad. Kampanjens syfte är att stärka vår kännedom i branschen och skapa en nyfikenhet för oss som arbetsgivare. Vi vill helt enkelt locka fler arkitekter, ingenjörer och specialister som arbetar med byggnader att bli en del av vårt team”, säger Nicke Rydgren, Marknadsdirektör på PE Teknik & Arkitektur.

Ska förtydliga PE:s position

Reklamkampanjen syns från och med idag genom displayannonsering och i sociala medier. I november kommer kampanjen även rullas ut i utomhusreklam på strategiskt viktiga platser runt om i landet. PE:s lokala team spelar en stor och aktiv roll i kampanjen då medarbetare frontas i annonserna och är även de som träffar kunder och potentiella medarbetare.

“Kampanjen ska förtydliga vår position som den konsult som helt fokuserar på samhällets byggnader och visa på vikten av ett starkt team. Det krävs olika kompetenser, perspektiv och erfarenheter för att skapa ett lyckat projekt. Det visar vi bäst genom att lyfta fram våra medarbetare från hela landet”, säger Nicke Rydgren, Marknadsdirektör på PE.

PE har tagit fram kampanjen tillsammans med PR-byrån Agency.

ANNONS

Läs mer: PE: Invånarna i Örebro mest nöjda med sin stads planering

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Skärpta straff för olaglig finansiell verksamhet 

Nu ska finansbrott likställas med organiserad brottslighet. Det anser Ekobrottsmyndigheten, som kräver hårdare straff för brott på finansmarknaden. Se mer i videon ovan. Rikard Jermsten är nytillträdd generaldirektör och chef för Ekobrottsmyndigheten. Han anser att finansbrott är lika allvarliga som organiserad brottslighet. Därför behövs hårdare straff. MISSA INTE: Thedéens skarpa varning: Värre läge än 2020 […]