Sonos, kända för sina högtalare och ljudsystem, ger sig nu in i den konkurrensutsatta hörlursmarknaden med sin nya modell Sonos Ace.
Sonos ger sig in i hörlurskriget
Mest läst i kategorin
En helt ny kategori
Med denna lansering tar Sonos ett steg in i en helt ny produktkategori, där de kommer att ställas mot väletablerade varumärken som Apple, Sony och Bose.
Sonos Ace erbjuder funktioner som aktiv brusreducering, spatial audio och en unik hemmabio-upplevelse genom Sonos TrueCinema-teknik.
Vi får vänta och se
Sonos har onekligen ett starkt varumärke och ett rykte om sig att leverera högkvalitativt ljud, men frågan är om Sonos Ace verkligen kan leva upp till de högt ställda förväntningarna?
Hörlursmarknaden är nämligen en tuff arena, där jättar som Apple, Sony och Bose ständigt tävlar om att vinna konsumenternas hjärtan. Visserligen har Sonos en stark position inom ljudsegmentet, men det är långt ifrån självklart att de kommer att kunna dominera även hörlursvärlden.
Enkel design
Designen på Sonos Ace är visserligen avskalad, men samtidigt tidlöst elegant och tilltalar därmed sannolikt en bred publik.
De mjuka och inbjudande materialen hintar om en hög komfortnivå, vilket borde göra dem bekväma att bära under längre perioder, vare sig du fördjupar dig i en film eller ger dig hän åt en intensiv spelsession.
Utöver den tilltalande estetiken och komforten, är hörlurarna dessutom vara utrustade med effektiv brusreducering, vilket i sin tur gör dem till en utmärkt följeslagare på resor med flyg, tåg eller i den stimmiga kollektivtrafiken.
Saftig prislapp
Redan från och med den 5 juni kommer Sonos Ace att finnas tillgängliga globalt, med en prislapp på 5 499 kronor. Detta innebär således att de direkt utmanar Apples AirPods Max i premiumsegmentet.
Det blir onekligen spännande att se hur de står sig mot varandra i en direkt ljudmässig jämförelse.
Läs även: Techbolag som klarar krisen – tre tecken. Dagens PS
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.