Snap har sålt cirka 150 000 exemplar av sina kameraglasögon Spectacles, enligt vd Evan Spiegel.
Snap-vd:n lyrisk – spöar Apples flaggskepp
Mest läst i kategorin
Snap-chefen gav det beskedet vid en konferens i Beverly Hills och fastslog stolt att försäljningen översteg den för Apples iPod under första året, rapporterar CNBC.
iPod släpptes 2002 och såldes i 143 000 exemplar det året. Spectacles har funnits på marknaden i lite mer än ett halvår.
Evan Spiegels nöjdhet kring Spectacles kommer vid en tid när Snap försöker omvandla hela verksamheten till en med fokus på kameror. Bolaget har fram tills nu huvudsakligen hämtat sina intäkter genom annonser på meddelandetjänsten Snapchat.
Att det har gått någorlunda trögt med omvandlingen framgår av de senaste rapportsiffrorna. De visade på att kameraglasögonen stod för lite mer än åtta miljoner dollar i intäkter under det senaste kvartalet. Bolaget som helhet uppvisade intäkter på 130 miljoner dollar.
Evan Spiegel uppges däremot inte ha blivit deppig över detta utan han ser det hela som ett sätt att bygga expertis inom området för de närmaste tio åren.
”Så många nya saker kommer att komma för Spectacles”, sade Evan Spiegel.
Han kommenterade också svårigheten i kommunikationen med investerare och analytiker sedan Snap börsnoterades i mars. Vissa analytiker har uppgett hur man upplevt svårigheter med att få tydliga svar från Evan Spiegel vid ställda frågor. Själv har Evan Spiegel en förklaring till detta.
”När du går publikt måste du förklara för en stor mängd investerare hur ditt företag fungerar. Och samtidigt finns det dessa nya regler om vad du kan och inte kan säga. Så jag tror att en av de saker som vi har fått gå igenom i år är att försöka kommunicera hur Snap-storyn fungerar”, sade Evan Spiegel.