Dagens PS

Så poppis blev Swish förra året

Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 25 jan. 2019Publicerad: 25 jan. 2019

Företagstjänsten Swish Handel ökade rejält under förra året. Användandet av Swish i e-handeln steg med 280 procent och antalet betalningar gick från 27 miljoner kronor till 104 miljoner kronor, rapporterar DI Digital.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Totalt uppgick transaktionsvolymen för tjänsten till 12,4 miljarder kronor under fjolåret, att jämföra med 4,3 miljarder kronor under det första året 2017.

Ett område som växte starkt var biljettförsäljning, uppger Anna-Lena Wretman, vd på moderbolaget Getswish, enligt tidningen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
David Ingnäs och Emma Fällman i en TV-studio
Spela klippet

Storbankens oväntade nyckelaktier 2025

Enligt Deutsche Bank är Tesla och svenska Autoliv två nyckelbolag att hålla ögonen på fram till 2025. Fordonssektorn har haft ett tufft år 2024, men många ser en potentiell vändning på horisonten. Tesla, som just haft ett starkt år, spås fortsätta sin framgång, inte minst tack vare deras satsningar på självkörande bilar. Autoliv, som fokuserar […]