Dagens PS

Så poppis blev Swish förra året

Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Swish är det mest rekommenderade varumärket i Sverige, enligt Yougov. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 25 jan. 2019Publicerad: 25 jan. 2019

Företagstjänsten Swish Handel ökade rejält under förra året. Användandet av Swish i e-handeln steg med 280 procent och antalet betalningar gick från 27 miljoner kronor till 104 miljoner kronor, rapporterar DI Digital.

ANNONS
ANNONS

Totalt uppgick transaktionsvolymen för tjänsten till 12,4 miljarder kronor under fjolåret, att jämföra med 4,3 miljarder kronor under det första året 2017.

Ett område som växte starkt var biljettförsäljning, uppger Anna-Lena Wretman, vd på moderbolaget Getswish, enligt tidningen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Skärpta straff för olaglig finansiell verksamhet 

Nu ska finansbrott likställas med organiserad brottslighet. Det anser Ekobrottsmyndigheten, som kräver hårdare straff för brott på finansmarknaden. Se mer i videon ovan. Rikard Jermsten är nytillträdd generaldirektör och chef för Ekobrottsmyndigheten. Han anser att finansbrott är lika allvarliga som organiserad brottslighet. Därför behövs hårdare straff. MISSA INTE: Thedéens skarpa varning: Värre läge än 2020 […]