Mobiljätten HMD och stjärndesignern Sinead Gorey skapar “Phonecore Collection” – men är deras smartphone-formade solglasögon att ta ett steg för långt?
Luren som solglas: När teknik blir mode
Mest läst i kategorin
Den europeiska mobilinnovatören Human Mobile Devices, HMD, och London Fashion Week-designern Sinead Gorey har gått samman för att skapa “The Phonecore Collection”.
Kollektionen, som markerar lanseringen av HMD:s nya smartphone Pulse Pro, består av accessoarer inspirerade av mobiltelefonen.
Århundradets fulaste glasögon
Bland de mer iögonfallande kreationerna återfinns solglasögon formade som en smartphone-skärm, en ryggsäck för mobilen och ett skärp med mobilficka. Allt i Pulse Pros signaturfärg Glacier Green.
“Vi är otroligt glada över att presentera HMD Pulse Pro och den unika Phonecore-kollektionen”, säger Lars Silberbauer, marknadschef på HMD.
“Det är ett perfekt uttryck för vad HMD Pulse Pro, och HMD, står för. Människor vill inte längre att deras smartphones bara ska vara avancerade teknikprylar, utan också modeuttryck – och HMD Pulse Pro är båda.”
Sinead Gorey, designern bakom kollektionen, instämmer:
“Med HMD Pulse Pro som musa till mina designer, visar vår Phonecore-kollektion perfekt hur teknik och mode möts.”
Kollektionen är en hyllning till smartphonens och deras roll i våra liv. Enligt en ny undersökning från HMD ser 54 procent av Generation Z sina smartphones som mer än bara funktionella enheter. För var fjärde är det rentav ett modeobjekt.
Och priset är
HMD x Sinead Gorey “Phonecore”-kollektionen släpps globalt under onsdagen, men antalet accessoarer är begränsat. Mobilen finns att köpa i färgerna Glacier Green, Black Ocean och Twilight Purple via HMD:s hemsida för 2 299 kronor.
Läs mer:
Sonos ger sig in i hörlurskriget. Dagens PS
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.