Här är de viktigaste, digitala affärstrenderna just nu. Det här har du inte råd att missa.
Lista: 10 digitala trender 2019
Mest läst i kategorin
Det är digitalbyrån Petra som stor bakom listan som tros få stor påverkan på näringslivet under detta år, berättar Dagens Media.
Webbyrån slår fast att det är viktigt att hänga med i den digitala utvecklingen för att inte hamna på efterkälke och tappa lönsamhet.
Här är tio punkter du bör ta fasta på, enligt digitalbyrån:
- Öka lönsamheten genom data och analys
- Integrera B2B-kundportaler
“Att ge mer kontroll till kunderna för att hantera och följa upp sina order och ha dashboards för de pågående relationerna förväntas av fler och fler B2B-kunder. Portalutveckling drivs av ökad kundupplevelse, men också av att många företag försöker hitta sätt att sänka sina kostnader för att hantera rutinuppdrag och förfrågningar”, heter det.
- Insourcing av digital marknadsföringskunskap
- AI-drivna kundtjänster och webbplatser förbättrar konverteringen
- Marknadsorganisationen behöver leverera digital kundupplevelse
- Maskininlärning leder fram till en helt ny era av digital marknadsföring
“Maskininlärning kommer att ha en djupgående inverkan på marknadsföringens framtid. Marknadsförare kan använda den för att automatisera sina processer och öka deras avkastning väsentligt.”, skriver Dagens media med hänvisning till webbyrån.
- Röst blir en allt viktigare kanal
- Digital marknadsföring måste balansera kort- och långsiktighet
- Två parallella trådar – teknik och berättande går hand i hand
- Kundinsikt för bättre digitala känslor
Källa: Dagens Media
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.