Sedan världsstjärnan tog över Tidal har bolaget förlorat över 900 miljoner kronor.
Jay-Z kör Spotifys utmanare i botten


Mest läst i kategorin
Det här uppger Di Digital med hänvisning till norska Dagens Näringsliv.
2015 köpte Jay-Z det svensk-norska bolaget Aspiro, som då hade släppt musikströmningstjänsten Tidal.
Till en början såg det ljust ut, flera artister strömmade till, men bolaget har inte kunnat hävda sig i konkurrensen mot jättar som Spotify och Apple.
Enligt Dagens Näringsliv var Tidals kassa i princip tom redan för ett år sedan, trots rejäla kapitaltillskott från aktieägarna via ett bolag på Caymanöarna.
Tidal har valt att inte kommentera uppgifterna, framgår det.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.