Dagens PS

"Jag är en mac" skådespelare byter Apple mot PC

Apple Justin Long
Justin Long byter Apple mot PC. (Foto: TT)
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs
Uppdaterad: 30 sep. 2022Publicerad: 18 mars 2021

Intel har anlitat skådespelaren Justin Long för en reklamfilms-serie. Med det byter han sida i det stora “Apple mot PC”-bråket.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Sedan tidigare är Justin Long känd som killen som sade “jag är en Mac” i Apples populära reklamfilmer “Get a Mac” mellan 2006 och 2009, där han spelade mot John Hodgman som fick vara en PC. Long var betydligt bättre än Hodgman, var budskapet. Totalt gjordes över 300 filmer varav 66 sändes på tv och online, skriver Macworld.

Intels nya reklam anspelar kraftigt på det gamla budskapet:

“Hej, jag är en – Justin. Bara en riktig person, gör en riktig jämförelse mellan Mac och PC”, säger Justin Long i reklamen.

“Grå och gråare”

“Det här är alla PC:s”, säger Long när han undersöker en rad bärbara datorer i den nya reklamen.

“Oh, yeah, Intel! Nice. Mitt ansikte låste just upp den, det är så coolt. Och jag har aldrig sett en skärm som den här på en bärbar dator.”

Han fortsätter vidare för att titta på Mac-datorerna. “Så detta är de nyare Mac? Okej. Så, grå och gråare.”

Se reklamfilmen:

Spelade Steve Jobs

ANNONS

Konkurrenter till Apple har anlitat honom tidigare i kampen “Apple mot PC”: Första gången var 2017 då han gjorde reklam för Huawei Mate 9.

När han inte gör reklamfilmer är Justin Long en välanlitad skådespelare i Hollywood, med kända roller i bland annat “Idiocracy”,  “Alvin and the Chipmunks”,Live Free or Die Hard”. Även i filmbranschen har han haft att göra med Apple, han spelade huvudrollen som Steve Jobs i filmen “iSteve” 2013.

Läs mer: Så springer Apple förbi rivalerna – Dagens PS

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]