Dagens PS

Här är verktyget som skapar engagemang

Med hjälp av modern teknologi kan du både engagera och förändra människors beteende (Foto: Shutterstock)
Med hjälp av modern teknologi kan du både engagera och förändra människors beteende (Foto: Shutterstock)
Ellen Broström
Ellen Broström
Uppdaterad: 06 sep. 2018Publicerad: 06 sep. 2018

Med hjälp av modern teknologi kan du både engagera och förändra människors beteende.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Är det ett tävlingsmoment som krävs för att motivera människor? Det kanske låter märkligt, men teknologi kan förändra incitament-skapande och förmågan att motivera både partners och slutanvändare.

Vad människor motiveras av och vilken inverkan det har på affärer kan vara otroligt komplext att greppa. Vill ett företag konsekvent fånga engagemang och förändra människors beteende uppges nyckeln vara gamification.

Gamification handlar om att utforma produkter, tjänster och organisatoriska metoder för att ge liknande erfarenheter som spel, och därmed möjligheten att skapa nytt värde och påverka människans beteende.

Ett av de ledande gamification-bolagen inom B2B (business-to-business) i Norden heter The Inspiration Company (TIC), som nu förvärvat stora delar av kommunikationsverktyget Leader Island.

“Det känns fantastiskt att detta är klart! Detta gör oss till en av de största aktörerna inom B2B-gamification i Norden. Jag grundade Leader Island tillsammans med ett fantastiskt team och med en gemensam vision om att förenkla och förbättra kunskapsspridning för grupper, företag och organisationer.”, skriver Christian Löfvendahl, vd Leader Island, i en kommentar till Dagens PS.

 

 

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]