Investeringen beskrivs som Googles första betydande inom livesändning av datorspel.
Google jätteinvesterar i kinesisk spelplattform
Mest läst i kategorin
Google har gjort en investering på 500 miljoner yuan, motsvarande 631 miljoner kronor, i den kinesiska spelplattformen Chushou TV.
Det rapporterar Technode med hänvisning till lokal media.
Investeringen beskrivs som Googles första betydande inom livesändning av datorspel. IT-jätten var tidigare intresserat av Twitch men såg Amazon dra det längsta strået för tre år sedan.
Placeringen i Chushou TV kan också ses som att Google återvänder till den kinesiska marknaden. Bolaget drog sig tillbaka för sju år sedan när man vägrade gå Peking till mötes med att censurera en del av innehållet.
Sedan dess har små kliv tillbaka tagits genom lanseringen av ett center inom artificiell intelligens och marknadsföringen av maskinlärningsplattformen TensorFlow.
Chushou TV lanserades 2015 och har över 10 miljoner tittare. Den kinesiska marknaden inom videostreaming bedöms komma att ha 300 miljoner tittare nästa år, enligt analysföretaget Analysys. En av de största aktörerna i Kina är Tencent-backade Douyu TV som hävdar att man kontrollerar över 70 procent av marknaden med nära 200 miljoner månatligt aktiva användare.