Den svenska nischbanken och storbanksutmanaren Marginalen Bank lanserar ett nytt betalkort. Kortet innefattar både innovativa lösningar och ett hållbarhetsfokus – dessutom ska kortet påminna kunden att den är fantastisk.
Bankutmanare lanserar kaxigt betalkort
Mest läst i kategorin
Marginalen Bank har under det senaste decenniet växt snabbt och har i dagsläget 300 000 kunder i Sverige.
Nu lanserar Marginalen det kostnadsfria debitkortet ” I’m Yours” – som ska påminna kunden att den är fantastisk.
Betalkort som fokuserar på hållbarhet
Kortet innefattar alla funktioner som man förväntar sig av ett Mastercard. Exempelvis Swish och möjligheten att betala med mobil och smartklockor.
Dessutom är kortet gjort av majsstärkelse – och är fullt återvinningsbart.
”Vårt fokus är att ta fram morgondagens produkter redan i dag och med det som utgångspunkt har vi tagit fram I’m Yours. Det är ett kostnadsfritt debitkort som är enkelt, snyggt och påminner användaren om att den är fantastisk”, säger Emma Glennow, Head of Innovation på Marginalen Bank.
Skriver huvudsakligen om börs, makro och fonder för Dagens PS.
Skriver huvudsakligen om börs, makro och fonder för Dagens PS.