Dagens PS

Facebooks varumärke rasar i värde

mark-zuckerberg-facebook
Facebooks vd Mark Zuckerberg vid ett framträdande under torsdagen. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 15 nov. 2021Publicerad: 18 okt. 2019

Facebooks varumärke fortsätter att tappa i värde för andra året i rad, enligt Best Global Brands Report.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det skriver CityAm. I senaste rapporten uppges varumärket vara värt 39,9 miljarder dollar, vilket är en minskning med nästan tolv procent från året innan.

Det är andra året i rad som varumärket tappar efter att ha toppnoterats på 48,2 miljarder dollar 2017.

I senaste mätningen är nu varumärket det 14:e mest värdefulla efter att ha tagit stryk på ett missnöje över datahanteringen och konkurrensutredningar. Bolaget har också i bagaget vad som redan verkar vara ett mindre lyckosamt försök med att lansera en kryptovaluta.

Trots Facebooks problem fortsätter listan att toppas av amerikanska IT-jättar med Apple som etta, följt av Google. På tredjeplatsen återfinns Amazon medan sydkoreanska Samsung återigen är med på topp-tiolistan.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS