Drömmer du om en klassisk sportbil? Då har du chansen nu. Sportbilsfonden erbjuder dig delägarskap i ett 20-tal rariteter med en historisk avkastning på 500 procent.
Sportbilsfonden kör om börsen
Mest läst i kategorin
Investeringen har inte bara en rejäl hävstång. Den är unik och röner därför stort intresse även internationellt. Inte minst i BRIC-länder. I exempelvis Kina och Indien, som saknar egna klassiska sportbilar, ökar efterfrågan enormt.
Sportbilsfonden beskrivs vara lika stabil som skogen men mycket roligare. Bland annat arrangeras delägarevent där investerarna får möjlighet att njuta av sportbilsklenoder som Ferrari, Lotus, Maserati, De Tomaso, Porsche och Jaguar för att nämna några av de åtråvärda sportbilarna i den ständigt växande samlingen.
Avkastningen i Sportbilsfonden sticker ut. Andelsägarna kan räkna med en historiskt god avkastning, förutom nöjet att få ägna sig åt sin favorithobby.
Sportbilsfonden attraherar dem som inte har möjlighet att bygga upp och förvalta en egen samling.
Från drygt 40.000 kronor kan du bli delägare i Sportbilsfondens samling av klassiska sportbilar.
“Det har tidigare i regel varit en möjlighet enbart förbehållet de som har kapital, intresse, tid och kunskap att själva förvalta en samling klassiska fordon. Sportbilsfondens idé är att erbjuda de som inte vill eller har möjlighet till detta samma chans och möjligheter till både en god investering och ett delägarskap som ger tillträde till intressanta aktiviteter och nätverk. Det senaste tio åren har klassiska sportbilar ökat i värde med cirka 500 procent vilket är mer än de flesta börser och fonder”, framgår det i ett pressmeddelande.
Sportbilsfonden tar höjd för att inom en snar framtid vara lika etablerad på finansmarknaden som andra traditionella investeringsområden.
Som nämnts är intresset stort runt om i världen och den internationella trenden blir allt tydligare, enligt undersökningar som Motorhistoriska Riksförbundet (MHRF) och dess internationella motsvarighet FIVA genomfört.
Sportbilsfondens vd Bo Lindman har tidigare uttalat att “klassiska bilar generellt visat sig vara mindre volatila jämfört med andra investeringar”.
En betydande efterfrågan märks på klassiska sportbilar. Ett exempel är superbilen Ferrari Testarossa som för en tid sedan var nere i priser runt 400.000 kronor med en design som då tycktes hopplöst omodern och vulgär.
Sportbilen fick kultstatus genom tv-serien “Miami Vice”, där den kördes av seriens Sonny Crockett som spelades av Don Johnson och marknaden anser i dag att man ska vara mycket nöjd om man hittar en fin bil för under 1,2 miljoner kronor. Det är inte ovanligt att fina exemplar bjuds ut för närmare två miljoner kronor.
Vill du investera? Så här gör du
Bli delägare i Sportbilsfonden, Sveriges i särklass roligaste investering. Klassiska sportbilar har över tid överträffat alla börser och samtidigt varit lika stabilt som Svensk skog. Som delägare väljer du själv hur mycket du vill investera. Vanligast är ett investeringsbelopp mellan 50 000 – 500 000 kr.
Oavsett investeringsbelopp blir du delägare i hela samlingen och som delägare får du löpande uppdateringar och exklusiva inbjudningar via våra medlemsutskick. Som aktieägare i Sportbilsfonden blir du automatiskt medlem i vår delägarklubb där du kommer att bli inbjuden till våra olika typer av delägarevent, de flesta exklusivt för delägarna. Bland Sportbilsfondens delägare finns såväl företag som privatpersoner.
Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.
Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.