Nasdaq First North-listade Fuud har under kvartal 4 2021 med framgång ingått flera strategiskt viktiga försäljningsavtal. Fuud arbetar även med att lansera ett nytt varumärke inom funktionsdrycker – varumärket LegendZ, för datorspelare. Aktiekursen rusade när nyheten blev känd på onsdagen.
Fuud-aktien rusar efter strategiska försäljningsavtal


Mest läst i kategorin
Strategiskt viktiga försäljningsavtal inom flera distributionskanaler är säkrade inför 2022. Några av dessa är:
Varumärket Homie’s funktionsdrycker Wake Up Synbiotic har blivit centralt listade hos Reitangruppen, som driver Sveriges cirka 390 st Pressbyrån- och 7-Elevenbutiker. Dryckerna kommer med start i januari 2022 säljas i samtliga butiker.
Dagligvarukedjan Lidl kommer i januari 2022 börja sälja iQ Fuels drycker hos kedjans 220 butiker i Sverige.
Distributören Oriola har listat samtliga Homies produkter inom kost och hälsa. Oriola levererar till apotekskedjorna Kronans apotek, Apoteksgruppen och Lloyds apotek, som tillsammans har totalt 594 apotek i Sverige.
Börjar säljas hos strategiskt viktiga grossister
Flera av Fuuds varumärken kommer under kvartal 1 2022 börja säljas hos strategiskt viktiga grossister i Sverige. Bland annat kommer Privab, Varsego, ERT Godis och Out of Home under början av 2022 distribuera Fuuds varumärken Homie, Nathalie’s, LegendZ, Bezzt of Nature och iQ Fuel.
“Det är oerhört glädjande att vi på kort tid byggt en sådan stark distribution redan under kvartal 1 2022. Flera av våra prioriterade varumärken får breda listningar i många av Sveriges viktigaste försäljningskanaler. Det ger oss förutsättningar att få bra effekt på våra marknadsinvesteringar”, säger Peter Blom, vd för Fuud, och fortsätter:
“Responsen hos kedjor och distributörer för vårt nya dryckesvarumärke LegendZ har varit överväldigande och vi kommer redan vid lansering finnas hos flera av våra prioriterade kunder.”
Lanserar tre drycker
I januari 2022 lanserar Fuud ett nytt dryckesvarumärke som riktar sig mot den stora målgruppen inom dator-, TV- och mobilspel. Under varumärket LegendZ kommer initialt tre drycker lanseras. Samtliga drycker är koffeinfria, sockerfria och taurinfria och kommer därmed kunna säljas utan åldersgräns.

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.