Dagens PS

BMW leder hållbar utveckling

bmw-ps-podden
(Foto: Håkan Nilsson)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 17 feb. 2022Publicerad: 26 mars 2019

BMW:s svenska representant Peter Maier, pr- och kommunikationschef på BMW Sverige, berättar om passion, känsla, innovation och miljöåtagande.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Sedan snart ett halvt sekel har kampen om premiumkunderna stått mellan Stuttgart och München med Ingolstadt som en uppstickare. Men när det gäller elektrifiering och hållbar tillverkning så sitter faktiskt BMW i förarsätet. Visste ni exempelvis att BMW är störst i Europa när det gäller elektrifierade bilar och att tillverkaren är USA:s största exportmärke?

Dagens PS Marcus Birro och Håkan Nilsson bjöd in Peter Maier, pr- och kommunikationschef BMW Sverige, för att berätta om hur BMW ser på framtiden och vilka innovativa lösningar som vi kan förvänta oss. Det i en podcast som innehåller både passion och framtidstro.

BMW har historiskt varit förknippat med sportiga premiumbilar, fyllda med körglädje och prestanda. Men det finns en annan sida av varumärket. En sida som många inte tänker på men som blir alltmer påtagligt och som tar oss in i en framtid som vi inte kan undvika. En framtid som till och med fått Stuttgart och München att investera mer än en miljard euro i en gemensam utveckling.

Mantrat i branschen är elektrifiering och alla biltillverkare allokerar enorma resurser i utvecklingen av utsläppsfria bilar, men vägen till en helt utsläppsfri fordonsflotta är fortfarande lång och framförallt dyr. BMW insåg detta för länge sedan och påbörjade sin utveckling medan många tillverkare fortfarande hade svårt att bestämma sig.

För att möta de framtida kraven investerade BMW tidigt i miljövänliga processer som gett dem miljöpriser flera år i rad. Kanske inte vad de flesta förknippar BMW med, men som speglar sig i företagets framtidsvisioner som man visade upp på den stora elektronikmässan CES i Las Vegas i januari och som du kan läsa om här.

20190314_140243 (1)

Dagens PS Håkan Nilsson (t.v i bild) och Marcus Birro (i mitten) möter Peter Maier (t.h i bild), PR- och Kommunikationschef på BMW Sverige, i detta avsnitt av PS-podden, som handlar om BMW:s roll i bilbranschens framtid.

Här kan du läsa några av Håkans BMW-artiklar det senaste året:

http://www.dagensps.se/motor/reservera-bmws-nya-elbil-med-swish/
http://www.dagensps.se/motor/biltest-bmw-i8-roadster-det-basta-av-tva-varldar/
http://www.dagensps.se/motor/biltest-nya-bmw-m5-jisses-vilket-drag/
http://www.dagensps.se/motor/biltest-nya-bmw-x4-en-sportigare-x3/
http://www.dagensps.se/motor/nyhet-nya-bmw-z4-premiarvisas/
http://www.dagensps.se/motor/biltest-nya-bmw-x5-toppar-det-mesta/

ANNONS

Detta är en sponsrad artikel i samarbete med BMW.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
Jämför bilförsäkring

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra bilförsäkringar.

Jämför här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS