Dagens PS

Kunderna rasar mot H&M på Facebook

Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken
Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 16 apr. 2018Publicerad: 16 apr. 2018

Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls nu med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar med ett önskemål om att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på sitt distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka sju procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Digitalisering & AI

AI och rättssäkerhet: Utmaningar för juridiken

22 dec. 2024
Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Spela klippet

AI och rättssäkerhet: Utmaningar för juridiken

Den digitala utvecklingen har förändrat många branscher, och juridiken är inget undantag. För advokater innebär teknologin nya arbetssätt och större tillgång till information. AI och automatiserade processer har förändrat hur man hanterar dokument, hur man söker på information och hur men genomför möten. Med digitaliseringen kan också komma med nya krav på snabbare återkoppling och […]