Dagens PS

Kunderna rasar mot H&M på Facebook

Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken
Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 16 apr. 2018Publicerad: 16 apr. 2018

Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls nu med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar med ett önskemål om att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på sitt distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka sju procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

ANNONS

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
Prisvärda hälsotester via blodprov

Prisvärda hälsotester via blodprov i samarbete med Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och SYNLAB. Fram till 26 mars 10% rabatt på valfri hälsokontroll (ej årliga, Sthlm3 & samarbeten). Använd rabattkoden "hälsa" i kassan vid beställning.

Beställ här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]