I höst öppnar den japanska klädkedjan Uniqlo i Stockholm.
Japansk modejätte utmanar H&M


Mest läst i kategorin
Butiken slår upp portarna på Hamngatan i centrala Stockholm, enligt ett pressmeddelande från företaget som refereras av nyhetsbyrån TT.
“Vår introduktion på den svenska marknaden innebär också vår första etablering i Norden vilket stämmer väl överens med våra planer på fortsatt expansion i Europa. Sverige är en av världens mest innovativa nationer och är ett land som uppskattar såväl teknologi som design och är ledande inom modern livsstil”, förklarar Uniqlo-chefen Tadashi Yanai.
Sverige blir företagets 20:e marknad i världen och den sjunde i Europa, efter Storbritannien, Frankrike, Ryssland, Tyskland, Belgien och Spanien.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.