Det är storbankens danska kunder som nu står bakom bottenbetyget, som Nordea förklarar kommenterar så här, enligt nyhetsbyrån Direkt:
Bankkunder sågar Nordea igen
Mest läst i kategorin
“Det är ingen överraskning att Panamapappren har påverkat kundernas inställning negativt. Samtidigt bidrar it-haverier och periodvis långa väntetider i vår telefonbank till den samlade bilden”, säger Torben Laustsen, chef för privatkunder på Nordea i Danmark, till tidningen Børsen.
Dagens PS har tidigare rapporterat om Nordeas inblandning i härvan kring Panama-läckan och om storbankens “målvakt” i skandalen.
Bakom den nu aktuella undersökningen, där 4.400 bankkunder i Danmark tillfrågats, står Loyalty Group.
Danske Bank har tidigare drabbats av kundflykt från Danmark sedan banken fick uselt betyg, men Nordeas betyg nu är sämre än vad Danske Bank, hade, framgår det.
MISSA INTE: “Nordea gav oligark miljardlån” >
LÄS ÄVEN: “Löfven om Nordea: ”Skamligt” >
LÄS VIDARE: “Storbanker får uselt betyg” >
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB) – Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.