Dagens PS

Mitt i krisen satsar Apollo på Sverige

Ska tyskägda charterjätten Apollos satsning i Sverige bli de coronakris-drabbade resebolagens räddning? (Foto: Apollo)
Ska tyskägda charterjätten Apollos satsning i Sverige bli de coronakris-drabbade resebolagens räddning? (Foto: Apollo)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 15 maj 2020Publicerad: 15 maj 2020

Tyskägda charterjätten lägger krutet på familjekoncept, berättar SvD.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Tidningen kastar ut frågan om charter ska bli de krisande resebolagens räddning.

Men farhågor finns också i branschen för att tyska och danska resebjässar ska ta över den svenska marknaden, framgår det.

Initialt kliver Apollo in med “Apollo Mondo Family”, som alltså vänder sig till barnfamiljer, i redan befintliga hotell i Båstad i Skåne.

“Fler hotell och upplevelser på andra orter i landet lanseras framöver så att så många kunder som möjligt kan njuta av semester på hemmaplan”, säger Erika Butterworth, Sverigechef på Apollo, i ett pressmeddelande.

Läs mer om rese- och turistnäringens kris och Apollo-satsningen i Sverige på SvD.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]