Analytikerna hade räknat med ett bättre försäljningsresultat.
H&M:s försäljning sämre än väntat
Mest läst i kategorin
Den svenska klädjättens försäljning inklusive moms för andra kvartalet, 1 mars 2018 – 31 maj 2018, uppgick till 60 464 miljoner kronor (59 538), vilket innebär en ökning med 2 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år.
Omsättningen exklusive moms uppgick till 51 983 miljoner kronor (51 383).
I lokala valutor var försäljningen inklusive moms oförändrad. Här var förväntan – enligt Omni – ett plus på 0,5 procent, enligt SME/Direkts analytikerenkät.
Antalet butiker inom H&M-gruppen uppgick till 4 801 per den 31 maj 2018 jämfört med 4 498 butiker vid motsvarande tidpunkt föregående år.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.