Dagens PS

Ensam hemma i svenska julstrumpor

Kampanjen består av reklamfilmer och nya produkter och heter "Naughty or nice" (Foto: TT)
Marc Malmaeus
Marc Malmaeus
Uppdaterad: 08 nov. 2019Publicerad: 08 nov. 2019

Happy socks samarbetspartner till sin julkampanj är ingen mindre än skådespelaren Macaulay Culkin. Skådisens Ensam hemma-filmer är populära på julen och i en nya kampanjen “Naughty or nice” han sälja de svenska strumporna. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Ensam hemma-filmerna utspelar sig över jul och svenska företaget Happy Socks drar nytta av detta faktum när de nu lanserar en ny kampanj med skådespelaren Macalulay Culkin, vars insats i filmerna har blivit smått ikoniskt.

“Det är inte jul förrän sockorna ligger under granen och Macaulay är på TV:n”, säger Happy Socks medgrundare Viktor Tell i ett pressmeddelande, enligt People.com.

Skådespelaren å sin sida säger att julsäsongen är “hans säsong” och lägger till:

“Jag blir igenkänd 10 gånger mer mellan november och januari. Jag har ingen aning om varför”.

I en av kampanjens reklamfilmer poserar skådespelaren bland annat med en iguana iklädd en rosett och påstår att “varje dag är en semester…utom själva semesterperioden”.

Kampanjen heter “Naughty or nice” och består förutom reklamfilmerna av specialdesignade giftsets framtagna med hjälp av skådisen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Fabege: "Fastighetsmarknaden ansträngd men inte i kris"

Fabege. Stockholms kommersiella fastighetsmarknad står inför stora utmaningar med ökande vakansgrader och höga byggkostnader. För fastighetsägare med ”örat mot rälsen” finns dock goda möjligheter kommande år. Johan Zachrisson, affärsutvecklingschef på Fabege (börskurs Fabage), målar upp en komplex bild av Stockholms fastighetsmarknad när han gästar Dagens PS studio. Fabege nyttjar sin storlek ”Fastighetsmarknaden är ansträngd men […]