Hygien- och hälsobolaget Essity redovisar en vinst på 3,4 miljoner kronor under andra kvartalet, vilket är en ökning på 17 procent. Företagets onlineförsäljning ökar med 3,5 procentenheter.
Hygien- och hälsobolaget ökar vinst
ANNONS
Mest läst i kategorin
Trots en ökning av onlineförsäljningen ser bolaget en negativ effekt av coronaviruset på orderingångarna.
“Försäljningen har påverkats negativt av covid-19-pandemin och relaterade nedstängningar samt lagerjusteringar efter hamstringen bland konsumenter och distributörer under mars 2020”, skriver de i ett pressmeddelande.
Företagets totala försäljning sjönk och landade på 28, 4 miljoner kronor, vilket är en minskning på 11 procent.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Dagens PS - en del av newstechbolaget RLVNC
Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB) – Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.
Läs mer här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS