Hygien- och hälsobolaget Essity redovisar en vinst på 3,4 miljoner kronor under andra kvartalet, vilket är en ökning på 17 procent. Företagets onlineförsäljning ökar med 3,5 procentenheter.
Hygien- och hälsobolaget ökar vinst


Dagens PS
Uppdaterad: 13 juli 2020Publicerad: 13 juli 2020
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Trots en ökning av onlineförsäljningen ser bolaget en negativ effekt av coronaviruset på orderingångarna.
“Försäljningen har påverkats negativt av covid-19-pandemin och relaterade nedstängningar samt lagerjusteringar efter hamstringen bland konsumenter och distributörer under mars 2020”, skriver de i ett pressmeddelande.
Företagets totala försäljning sjönk och landade på 28, 4 miljoner kronor, vilket är en minskning på 11 procent.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS