Dagens PS

Differ plockar in feedback-specialister

Strategikonsulten Differ tar nu nästa kliv för att bli en fullservicebyrå och tar hjälp av feedback-specialisten CustX. (Foto: Differ)
Strategikonsulten Differ tar nu nästa kliv för att bli en fullservicebyrå och tar hjälp av feedback-specialisten CustX. (Foto: Differ)
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 06 mars 2019Publicerad: 06 mars 2019

Managementkonsultbolaget Differ breddar verksamheten ytterligare och tar in feedback-specialisten CustX under vingarna. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Differ har sedan länge en ledande position som strategikonsult med fokus på intäkts- och tillväxtfrågor.

För knappt ett år sedan etablerade Differ två dotterbyråer: Talent Lab och Content Lab. Det förstnämnda är ett bolag inom expertuthyrning och interim management, med fokus på roller nära kunderna, och det andra är en contentbyrå som utvecklar och optimerar digitala kundmöten med bland annat relevant innehåll, nyhetsproduktion, live-event och CRM.

Och nu tar man nästa steg.

Som en del i Differs ambition att skapa ett mångfacetterat och heltäckande konsulterbjudande, byggt på ett nätverk av specialistkompetenser och nischade dotterbyråer, tar Differ in bolaget CustX under egen flagg. Övergången blir ett viktigt kliv för Differs resa mot fullservicebyrå, förklarar partner Peter Nordström.

”Vi har en klar expansionsstrategi som bygger på att vi, för att kunna bli en fullservice-aktör inom tillväxt och intäktskonsulting, bygger specialistkompetenser med hjälp av våra labb”, tillägger partner Frank van Gelder

CustX har funnits sedan 2014 och är specialister på att samla in och analysera kundfeedback och, baserat på analysen, kunna förbättra kundupplevelsen – ofta kallat för Voice of Customer-program – med hjälp av moderna tekniker som AI och nudging. Grundarna Lars Johannsen och Mats Söderberg har båda lång erfarenhet av kundinsiktsarbete på storbolag inom både telekom, media, spel, industri, bank och försäkring.

Lars Johannsen ser stora synergier mellan såväl Differ och CustX som mellan de andra labben.

“CustX metoder, tekniska partnerskap och egenutvecklade lösningar för mashups och textanalys är ett logiskt komplement till Differs erbjudande. Nu får vi den sammansättning och den kraft vi behöver för att effektivare knyta ihop alla komponenterna och brygga de gap som många gånger hindrar etablerade företag från att få ordentlig utväxling på sina Customer Experience-initiativ. Detta kommer att bli en kul resa”, säger han i en kommentar.

Tillsammans med Mats Söderberg och Lars Johannsen håller Differ nu på att etablera det nya labbet som kommer att lanseras inom några veckor.

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS