Dagens PS

Clas Ohlsons uppvisar urstark onlineförsäljning

Hemfixarkedjan Clas Ohlson uppges vara väl positionerade för att använda omnikanalmodellen i e-handelsbranschen. (Foto: TT)
Hemfixarkedjan Clas Ohlson uppges vara väl positionerade för att använda omnikanalmodellen i e-handelsbranschen. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 15 okt. 2019Publicerad: 15 okt. 2019

Hemfixarkedjan Clas Ohlson ökade försäljningen i september med 1 procent till 681 miljoner kronor (677) jämfört med samma månad föregående år.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det motsvarar en organisk försäljningsökning om 1 procent.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta var 2 procent högre.

Försäljningen online steg med hela 46 procent till 44 miljoner kronor (30).

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]