Den svenska klädjätten avvecklar Cheap Monday, enligt ett pressmeddelande.
“Cheap Monday har under längre tid haft en negativ försäljnings- och lönsamhetsutveckling. H&M-gruppen har av dessa anledningar för avsikt att avveckla verksamheten för Cheap Monday”, skriver bolaget.
H&M ska nu renodla och fokusera på kärnverksamheten i stället.
Avvecklingen av Cheap Monday påbörjas omgående och avslutas den 30 juni, men i London stängs Cheap Mondays butik och onlinebutiken redan vid årsskiftet.
Samtliga omkring 80 medarbetare som berörs kommer enligt H&M att erbjudas externt karriäromställningsstöd samt “möjlighet och stöd” i att söka fortsatt arbete inom H&M-gruppen, framgår det.
H&M köpte modeföretaget Fabric Scandinavia under 2008 för 1 miljard kronor och blev därmed ägare till Cheap Monday och butikskedjorna Weekday och Monki.
Läs även: Cheap Monday-grundarna startar om >