Tyska stylingföretaget Heico har tagit sig an Volvos förväntade storsäljare EX30 och klätt den i en riktig lyxförpackning.
Volvos nya storsäljare i lyxförpackning
Mest läst i kategorin
Volvos lilla mini-suv EX30 har tagits emot bra på marknaden. Så pass bra att ägarna nu spår att den lilla elbilen kommer bli en storsäljare i klassen, och kanske en av Sveriges mest sålda elbilar.
Egen stil
Blir något för vanligt, kan det faktumet skrämma vissa profilstarka kunder. Därför har det tyska stylingföretaget Heico nu tagit sig an EX30 och gett den en ny look.
För att trolla bort bilens höga och kanske lite styltiga utseende har Heico sänkt bilen hela tre centimeter.
Den nya, låga profilen kompletteras sedan med fyra nyframtagna Heico 21-tumsfälgar i färgerna Diamond-cut eller Titanium, vilket ger bilen en helt ny profil.
Den ursprungliga lite kantiga suv-looken trollas bort och fram kommer istället en cool sportkombi med en låg slimmad profil.
Förutom en mycket sportigare look, påstås bilen dessutom bilen att få en länge räckvidd med sänkningen och de nya fälgarna.
Det kostar
Smakar det så kostar det förstås. Bara de nya fälgarna går på 35 000 kronor – och det utan däck.
Vill du sedan fortsätta bilens förvandling, kommer snart ett helt bodykit till EX30 som kommer göra att just din bil skiljer sig från grannens exemplar. Och det vill du ju?
Läs mer:
Nya Volvon blir snabbaste någonsin
Journalist, författare och expert på historia inom näringslivet, klassiska båtar och bilar.
Journalist, författare och expert på historia inom näringslivet, klassiska båtar och bilar.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra bilförsäkringar.