Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid är en tyst och bekväm bil att köra. Den passar lika bra som tjänstebil som familjebil.
Test: Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid
Mest läst i kategorin
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid med en elmotor på 80 kW. Räckvidden i elektriskt läge är 55 kilometer. Med båda motorerna är den kombinerade effekten 225 hk, och 0–100 km/h klockas in på 8,7 sekunder.
Vår artikelserie “Bäst i alla tester” sammanställer vi omdömen från professionella europeiska biltestare. Ett genomsnitt från alla biltester ger dig som potentiell köpare ett bättre underlag än ett enskilt test.
Alla tester – jakten på bästa laddhybriden
För att hitta den bästa laddhybriden i små- och mellanklassen har vi samlat in data från professionella biltester och sammanställt en topp tio lista där vi utser laddhybriden som är bäst i alla tester. Läs nedan för att se vilken plats Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid hamnar på i vår sammanställning.
Professionella biltestarna
Vi har valt ut några utlåtande från tre olika biltester för att se hur de professionella europeiska biltestarna upplever Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid.
Driving Electrics: “Billig i drift”
“Det är ett alternativ för de som söker en plug-in SUV som tjänstebil. Den är billig i drift, men slagen av rivaler i vissa avseenden.”
“Citroen C5 Aircross är bekväm att köra, men den är inte kul att köra med den automatiska växellådan som kan vara långsam att svara.”
Auto Express: “Extremt beboelig”
“Den är tyst och lätt att köra. Mest av allt är den extremt beboelig: användbar, bekväm, rymlig och mångsidig. En familjebil helt enkelt.”
Placering i alla tester
I vår sammanställning bäst i alla tester i små- och mellanklassen kommer Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid på åttonde plats.
Läs mer: Chargenode får 115 miljoner av Stena-familjens Formica
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra bilförsäkringar.