Nu har BMW äntligen visat upp helt nya BMW 3.0 CSL. Den är en specialmodell som dels hyllar att BMW M fyller 50 år i år, dels hedrar orginal-CSL:en, BMW E9 CSL. Den nya bilen är begränsad till endast 50 enheter och ryktas kosta över 8 miljoner kronor. Läs mer om den nya modellen här. Nedan följer en rad bilder på den exklusiva bilen.
Nya BMW 3.0 CSL i bilder


Mest läst i kategorin


Nya CSL har 560 hästkrafter och 550 newtonmeter. (Foto: BMW)

Modellen har en rad nostalgiska inslag, exempelvis vingen. (Foto: BMW)

Ingen siffror för acceleration eller toppfart har angetts. (Foto: BMW)

Varje bil har komponenter från samma fabrik som Rolls-Royce. (Foto: BMW)

3.0 CSL baseras på M4 CSL. (Foto: BMW)

De klassiska BMW-njurarna har växt. (Foto: BMW)

Bilen går endast att få i utförandet på bilden. (Foto: BMW)

3.0 CSL har en rak sexa under huven, den kraftfullaste i märkets historia. (Foto: BMW)

Sannolikheten att skåda en 3.0 CSL i verkligheten är oerhört låg. (Foto: BMW)

Guldfälgar är standard. (Foto: BMW)

BMW 3.0 CSL sägs vara rå som få. (Foto: BMW)

Bara att optimera luftmotståndet tog 200 timmar i utveckling. (Foto: BMW)

BMW 3.0 CSL är reserverad för märkets mest lojala kunder. (Foto: BMW)

Det gäller att man tycker om klistermärken om man ska slå till på en 3.0 CSL. (Foto: BMW)

Till skillnad från föregångaren bygger inte nya CSL på en faktisk racingbil. (Foto: BMW)

Det rör sig alltså om BMW M:s 50-årspresent till sig själva. (Foto: BMW)

Mycket tid har ägnats åt detaljer. (Foto: BMW)

Interiören anammar en traditionell approach. (Foto: BMW)

Bilen är pepprad med mycket kolfiberförstärkt plast. (Foto: BMW)

Varje bil är numrerad. (Foto: BMW)

Växellådan är en 6-växlad manuell historia. (Foto: BMW)

Skalstolarna är samma som man finner i M4 CSL och är således ruskigt obekväma. (Foto: BMW)

Den nya bilen är roligtvis den mest klassiska utformade BMW-modellen på länge. (Foto: BMW)

Frågan är om bilen redan är slutsåld… (Foto: BMW)
Läs även: Nya BMW 3.0 CSL tar tre månader att bygga
Läs även: Provkörning av BMW M1
Läs även: Provkörning av BMW M4 CSL

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra bilförsäkringar.