Nu har BMW äntligen visat upp helt nya BMW 3.0 CSL. Den är en specialmodell som dels hyllar att BMW M fyller 50 år i år, dels hedrar orginal-CSL:en, BMW E9 CSL. Den nya bilen är begränsad till endast 50 enheter och ryktas kosta över 8 miljoner kronor. Läs mer om den nya modellen här. Nedan följer en rad bilder på den exklusiva bilen.
Nya BMW 3.0 CSL i bilder


Mest läst i kategorin

Nya CSL har 560 hästkrafter och 550 newtonmeter. (Foto: BMW)

Modellen har en rad nostalgiska inslag, exempelvis vingen. (Foto: BMW)

Ingen siffror för acceleration eller toppfart har angetts. (Foto: BMW)

Varje bil har komponenter från samma fabrik som Rolls-Royce. (Foto: BMW)

3.0 CSL baseras på M4 CSL. (Foto: BMW)

De klassiska BMW-njurarna har växt. (Foto: BMW)

Bilen går endast att få i utförandet på bilden. (Foto: BMW)

3.0 CSL har en rak sexa under huven, den kraftfullaste i märkets historia. (Foto: BMW)

Sannolikheten att skåda en 3.0 CSL i verkligheten är oerhört låg. (Foto: BMW)

Guldfälgar är standard. (Foto: BMW)

BMW 3.0 CSL sägs vara rå som få. (Foto: BMW)

Bara att optimera luftmotståndet tog 200 timmar i utveckling. (Foto: BMW)

BMW 3.0 CSL är reserverad för märkets mest lojala kunder. (Foto: BMW)

Det gäller att man tycker om klistermärken om man ska slå till på en 3.0 CSL. (Foto: BMW)

Till skillnad från föregångaren bygger inte nya CSL på en faktisk racingbil. (Foto: BMW)

Det rör sig alltså om BMW M:s 50-årspresent till sig själva. (Foto: BMW)

Mycket tid har ägnats åt detaljer. (Foto: BMW)

Interiören anammar en traditionell approach. (Foto: BMW)

Bilen är pepprad med mycket kolfiberförstärkt plast. (Foto: BMW)

Varje bil är numrerad. (Foto: BMW)

Växellådan är en 6-växlad manuell historia. (Foto: BMW)

Skalstolarna är samma som man finner i M4 CSL och är således ruskigt obekväma. (Foto: BMW)

Den nya bilen är roligtvis den mest klassiska utformade BMW-modellen på länge. (Foto: BMW)

Frågan är om bilen redan är slutsåld… (Foto: BMW)
Läs även: Nya BMW 3.0 CSL tar tre månader att bygga
Läs även: Provkörning av BMW M1
Läs även: Provkörning av BMW M4 CSL

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Specialiserade på allt inom bilbelysning och styling, med ett särskilt fokus på diodtuning. Allt från högkvalitativa dekaler, LED-lister, positionsljus, blixtljus, och ett omfattande utbud av bilbelysning.