Sugen på en hybrid? För att hjälpa er sondera terrängen när det kommer till hybridbilar har vi granskat flertalet europeiska biltester och fått fram ett genomsnitt för att utnämna bästa hybriden just nu.
Bäst i alla tester: Hybriderna som briljerar
Mest läst i kategorin
Alla tester har översatts till en 100-gradig skala där 100 är bäst och så vidare. Varje modell har därefter fått en genomsnittsbedömning av de antal tester de varit med i.
Sammanställningen över hybrider i sin helhet finner du längst ner i denna artikel.
Häng med – vi börjar i botten.
Plats 6 – Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Genomsnittsbetyg: 72,6 av 100
Pålitligt och sparsam men rätt trist. Infotainmentsystemet är uselt.
Gott om plats i kupén och bekväm, men inte kul, att köra. Lite plastigt i inredningen.
Dessutom poängteras det att man inte kan lasta från bakluckan hela vägen fram genom att fälla stolar.
ANNONS
Senaste nytt
Plats 5 – Ford Kuga PHEV
Genomsnittsbetyg: 74,3 av 100
Den är rymlig, praktisk och rätt kul att köra. Men lastutrymmet är i det minsta laget.
Mycket uppdateringar har gjorts på 2024 års hybrid-modell som gör denna till en väldigt smart bil att köpa, du får mycket för pengarna.
Plats 4 – Volkswagen Tiguan eHybrid 2024
Genomsnittsbetyg: 76,6 av 100
Ja denna låter tydligen. Bensinmotorn är högljudd, bruset i kupén är tydlig och bromspedalen är lite vrång.
Däremot känns den skön att köra och den ligger bra på vägen och upplevs trygg.
Plats 3 – Volkswagen Passat eHybrid 2024
Genomsnittsbetyg: 79,9 av 100
Denna kombi är så mycket bättre än Tiguanen, enligt Europas motorjournalister.
Den ligger bättre på vägen, är kul att köra och rymlig. Den har kanske ett lite högt pris enligt flera, och det är det som drar ner poängen.
Bäst i alla tester: Vilken Volkswagen ID väljer du?
Är du sugen på att köpa en elbil och sneglar på Volkswagen? Då kommer här en listan som sammanfattar alla VW ID modeller. För att hjälpa er sondera
Plats 2 – Volvo XC60 Recharge
Genomsnittsbetyg: 81,72 av 100
Lite hård och styv att köra men många älskar att det är så mycket säkerhetsfunktioner i standardversionen. Typiskt Volvo.
Elegant inredning och rymligt även i baksätet. Däremot gillar man inte bilens infotainment system.
Plats 1 – BMW X5 xDrive45e
Genomsnittsbetyg: 90,5 av 100
Två 100-poängare knep den. Poängen är mest för dess körglädje och hur den ligger på vägen.
Det som i vissa fall drar ner poängen är en plastig insida, priset och den generella imagen som BMW har. Den har en lång räckvidd på el men tar lång tid att ladda.
Och den har ett alldeles för litet lastutrymme.
Bäst i alla tester: Här är årets cabriolet-kung
För att hjälpa er sondera terrängen när det kommer till lyxiga cabar har vi granskat alla europeiska biltester och fått fram ett genomsnitt för att
Plats | Bil | Listpris Juli 2024 | Snittpoäng |
---|---|---|---|
1 | BMW X5 xDrive45e | 1 199 000,00 | 90,5 |
2 | Volvo XC60 Recharge | 686 000,00 | 81,72 |
3 | Volkswagen Passat eHybrid 2024 | 580 000,00 | 79,9 |
4 | Volkswagen Tiguan eHybrid 2024 | 517 200,00 | 76,6 |
5 | Ford Kuga PHEV | 439 900,00 | 74,3 |
6 | Toyota RAV4 Plug-in Hybrid | 542 900,00 | 72,6 |
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.
Teknik- och motorentusiast som bevakar bilvärlden.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra bilförsäkringar.