Bambuser har lyckats locka till sig flera e-handlare med konceptet live-shopping. Nu tar de nästa steg och lanserar sig i USA.
Bambusers succé med live-shopping intar USA
Mest läst i kategorin
Bambuser har med sitt nya koncept “live-shopping”, som lanserades i september förra året, fått e-handelsbolagen Nakd och Caia Cosmetics med sig på banan. Det svenska videoteknikföretaget satsar nu på den amerikanska marknaden med ett skönhetsföretag. Sex av företagets produkter ska lanseras under tre månader i ett pilotprojekt.
”Kunden i fråga är ett USA-baserat företag med en portfölj av närmare 30 prestigefyllda varumärken och är en av världens ledande tillverkare och marknadsförare av kvalitetsprodukter inom hudvård, smink, parfym och hårvård med en nettoomsättning på 14.863 miljarder USD (ca 150 miljarder kronor) för räkenskapsåret 2019”, skriver bolaget i ett pressmeddelande, enligt Breakit.
“Live-shopping är en makrotrend som har slagit stort i Asien, men coronaepidemin har gjort att företagen i västvärlden har anammat det snabbare. Det är ju en tuff tid för många företagare och vi är glada att äntligen ha en eftertraktad produkt som kan hjälpa många bolag i olika branscher”, säger Bambusers vd Maryam Ghahremani till Breakit.
Vill du veta mer om den asiatiska trenden? Klicka på länken nedan.