Snabbmatskedjan Subway fortsätter med sina udda PR-kampanjer. Näst på tur är flygresor med ett ovanligt färdmedel.
Subways senaste PR-trick – ett ovanligt luftskepp
Mest läst i kategorin
Nyligen kunde Dagens PS rapportera om en lite annorlunda kampanj från snabbmatskedjan Subway.
Kedjan utlyste en tävling där man erbjöd en lycklig vinnare gratis smörgåsar livet ut. Kruxet? Personen var tvungen att byta namn till Subway.
Över 10 000 personer anmälde sig till tävlingen.
Näst på tur är en ny PR-kampanj där kunder i USA kan flyga 300 meter upp i luften – i ett specialdesignat luftskepp.
Farkosten kan ha sju passagerare åt gången och varje resa tar ungefär en halvtimme.
Gästerna bjuds på en lunchlåda med nya smaker ur företagets sortiment innan de kliver på luftskeppet.
Kampanjen har fått namnet “Subway in the sky” och den 55 meter långa farkosten är designad som en smörgås från snabbmatskedjan med bröd, sallad, skinka och ost.
Läs även: Subway säljs – en era går i graven
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.