Dagens PS

Subways senaste PR-trick – ett ovanligt luftskepp

subway
Subways senaste PR-trick (Foto: Subway/Press).
Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist
Uppdaterad: 31 aug. 2023Publicerad: 31 aug. 2023

Snabbmatskedjan Subway fortsätter med sina udda PR-kampanjer. Näst på tur är flygresor med ett ovanligt färdmedel.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Nyligen kunde Dagens PS rapportera om en lite annorlunda kampanj från snabbmatskedjan Subway.

Kedjan utlyste en tävling där man erbjöd en lycklig vinnare gratis smörgåsar livet ut. Kruxet? Personen var tvungen att byta namn till Subway.

ANNONS

Över 10 000 personer anmälde sig till tävlingen.

Näst på tur är en ny PR-kampanj där kunder i USA kan flyga 300 meter upp i luften – i ett specialdesignat luftskepp.

Farkosten kan ha sju passagerare åt gången och varje resa tar ungefär en halvtimme.

subway
Luftskeppet är designad som en smörgås från snabbmatskedjan (Foto: Subway/Press).

Gästerna bjuds på en lunchlåda med nya smaker ur företagets sortiment innan de kliver på luftskeppet.

Kampanjen har fått namnet “Subway in the sky” och den 55 meter långa farkosten är designad som en smörgås från snabbmatskedjan med bröd, sallad, skinka och ost.

Läs även: Subway säljs – en era går i graven

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist

Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.

Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist

Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.

ANNONS
Möt Sveriges främsta AI-experter

AI Unlocked är en koncentrerad halvdag där du möter fyra av Sveriges främsta AI-experter - för dig som vill lyfta dina affärer och gå från nyfiken till kunnig. Få 20 % rabatt med koden PSUnlocked.

Boka här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]