Dagens PS

Subways senaste PR-trick – ett ovanligt luftskepp

subway
Subways senaste PR-trick (Foto: Subway/Press).
Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist
Uppdaterad: 31 aug. 2023Publicerad: 31 aug. 2023

Snabbmatskedjan Subway fortsätter med sina udda PR-kampanjer. Näst på tur är flygresor med ett ovanligt färdmedel.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Nyligen kunde Dagens PS rapportera om en lite annorlunda kampanj från snabbmatskedjan Subway.

Kedjan utlyste en tävling där man erbjöd en lycklig vinnare gratis smörgåsar livet ut. Kruxet? Personen var tvungen att byta namn till Subway.

Över 10 000 personer anmälde sig till tävlingen.

Näst på tur är en ny PR-kampanj där kunder i USA kan flyga 300 meter upp i luften – i ett specialdesignat luftskepp.

Farkosten kan ha sju passagerare åt gången och varje resa tar ungefär en halvtimme.

subway
Luftskeppet är designad som en smörgås från snabbmatskedjan (Foto: Subway/Press).

Gästerna bjuds på en lunchlåda med nya smaker ur företagets sortiment innan de kliver på luftskeppet.

Kampanjen har fått namnet “Subway in the sky” och den 55 meter långa farkosten är designad som en smörgås från snabbmatskedjan med bröd, sallad, skinka och ost.

Läs även: Subway säljs – en era går i graven

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist

Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.

Isabel Hallqvist
Isabel Hallqvist

Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.

ANNONS
Vill du skriva korrekta och trygga avtal som egenföretagare?

Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.

Kontakta Unionen
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS