Klädjätten H&M är en av delägarna i startup-bolaget Sellpy, som fortsatt växer och omsatte totalt 117 miljoner kronor under 2018.
H&M-delaägda Sellpy fortsätter växa
Mest läst i kategorin
Det rapporterar Di Digital. Sellpy tillhandahåller en marknadsplats där man gör det enkelt för kunder att sälja gamla klädesplagg eller felköp från nätet.
När en kund säljer sina kläder genom Sellpy sköter bolaget allt ifrån fotografering, annonsering och hantering av försäljningen åt kunden, till ett avtal där man delar på vinsten.
Trots att man fortsätter växa gjorde Sellpy i fjol en förslut på 15 miljoner kronor. För att finansiera verksamheten har grundarna tagit in närmare 50 miljoner kronor där en av de största externa ägarna är H&M:s investeringsenhet Colab.
Senaste nytt
Rätt företagsförsäkring online på ett ögonblick
Lika enkelt att köpa företagsförsäkring som det är att shoppa kläder. Se ditt pris direkt!
Ge årets julgåva till forskningen – så får du vårt hjärta
Ge årets julgåva till Hjärt-Lungfonden, så får du vårt hjärta i form av ett elegant diplom, ett digitalt julkort och en e-postsignatur.