Dagens PS

H&M-delaägda Sellpy fortsätter växa

sellpy-hm-startup
Klädjätten H&M är en av delägarna i startup-bolaget Sellpy, som fortsätter växa. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 23 juli 2019Publicerad: 23 juli 2019

Klädjätten H&M är en av delägarna i startup-bolaget Sellpy, som fortsatt växer och omsatte totalt 117 miljoner kronor under 2018.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det rapporterar Di Digital. Sellpy tillhandahåller en marknadsplats där man gör det enkelt för kunder att sälja gamla klädesplagg eller felköp från nätet.

När en kund säljer sina kläder genom Sellpy sköter bolaget allt ifrån fotografering, annonsering och hantering av försäljningen åt kunden, till ett avtal där man delar på vinsten.

Trots att man fortsätter växa gjorde Sellpy i fjol en förslut på 15 miljoner kronor. För att finansiera verksamheten har grundarna tagit in närmare 50 miljoner kronor där en av de största externa ägarna är H&M:s investeringsenhet Colab.

 

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Bostadsmarknad och framtiden för köpare – enligt analytikern

Efter en turbulent period präglad av stigande räntor och sjunkande priser börjar Sveriges bostadsmarknad visa tecken på återhämtning. År 2022 präglades av en kraftig nedgång i både bostadsförsäljningar och priser, till stor del drivet av de ökande räntekostnaderna. Men nu, med signaler om stabilisering och potentiella räntesänkningar framöver, börjar marknaden långsamt hitta tillbaka. Frågan är: […]