Dagens PS

Spelet över för Marabou i Mello: Pizza Hut tar över

Pizza Hut
Spelet är över för Marabou i Mello. Istället tar Pizza Hut över. På bilden årets vinnare Loreen. (Foto: Christine Olsson/ TT)
Torbjörn Karlgren
Torbjörn Karlgren
Uppdaterad: 16 okt. 2023Publicerad: 16 okt. 2023

Det rör på sig i schlagervärlden där förberedelserna inför nästa års melodifestival redan är i full gång. Något som bland annat inbegriper en ny huvudsponsor.

Hade det inte redan varit en hit hade det kunnat bli det nu. Vi pratar givetvis om Lasse Holms ”Canneloni macaroni” och historiska textrader som: 

ANNONS

Mest läst i kategorin

”Campagnola, fiuggirola, quattro stagioni. Marinara, capricciosa, kan inte låta bli”.

Fortsättningen är inte sämre.

”Pescatore, Vesuvio, La Bussola, Pompei. Oh, vad ni frestar mig”.

Ridå Marabou

Att dessa rader blir heta igen kretsar förstås kring nyheten att Pizza Hut ersätter Marabou som huvudsponsor för Melodifestivalen.

Mondelez-ägda Marabou har fått stor kritik för att dess ägare fortsatt göra affärer i Ryssland.

Nu tappar bolaget alltså Melodifestivalen som inte vill förknippas med Mondelez affärer.

Lördag den 3 februari nästa år är det dags för Pizza Hut att äntra scenen. (Foto: Unsplash)
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024

Premiär för Pizza Hut

ANNONS

Lördag 3 februari 2024 inleds Melodifestivalens turné. Då för första gången med Pizza Hut som en av huvudsponsorerna. Den amerikanska pizzakedjan har tecknat ett treårigt sponsringsavtal.

”Jag är jätteglad för tre år av kombinationen musik och pizza. Precis som Melodifestivalturnén har Pizza Hut funnits länge i Sverige, sedan 1980-talet faktiskt, och vi vill fortsätta ha en självklar plats i de svenska hemmen, inte minst vid festliga tillfällen”, säger Johanna Dannqvist, digital marketing manager på kedjan i Sverige, i en kommentar, till Food supply.

Rätt med Pizza Hut

Peter Uksila, projektchef för Melodifestivalen hos Live Nation, välkomnar pizza som huvudsponsor.

”Det känns helt rätt att Sveriges i särklass största pizzakedja har tagit ett ännu större kliv in i ett partnerskap nu tillsammans med oss. Den här turnén engagerar miljontals från norr till söder och vi längtar efter att sätta en ännu smakfullare kant på hela turnén tillsammans med Pizza Hut”.

Kedjan blir en av fyra huvudsponsorer under 2024 tillsammans med Elon, Ica och Nordea.

Relaterad läsning:

Därför ska du inte äta pizza till middag

Läs även:

ANNONS

När världen sagt sitt: Här är dryckerna vi gillar mest

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Torbjörn Karlgren
Torbjörn Karlgren

Reporter på Dagens PS med gedigen bakgrund som bland annat bevakar privatekonomi.

Torbjörn Karlgren
Torbjörn Karlgren

Reporter på Dagens PS med gedigen bakgrund som bland annat bevakar privatekonomi.

ANNONS
Vill du skriva korrekta och trygga avtal som egenföretagare?

Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.

Kontakta Unionen
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]