Aldrig tidigare har mobiloperatörerna rankats så högt av svenska företags- och privatkunder.
Mobilkunder ger operatörer rekordbetyg
Mest läst i kategorin
Det här visar Svenskt Kvalitetsindex, SKI, senaste undersökning.
Allra bäst betyg, i genomsnitt 70,8, får operatörerna av privatkunder medan företagskunder ger snittbetyget 68,7, framgår det.
Bland företagskunder toppar alltjämt Telia medan Halebop är kvar överst på pallen bland privatkunder.
“Nöjda kunder är ingen slump. Det är ett resultat av ett systematiskt kundvårdsarbete och här är några leverantörer riktigt bra. Hela branschen har under de senaste åren fått ett helt annat kundperspektiv och det syns också på den positiva utvecklingen”, säger Johan Parmler, vd på Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande som visar att branschen även blivit bättre på att ta hand om klagomål.
“Branschen har historiskt varit dålig på det som vi kallar service recovery. Mobiltelefoni är ju en tjänst där störningar och fel direkt påverkar kundupplevelsen. Att kunna vara tillgänglig och hantera kunders missnöje i dessa situationer har operatörerna blivit bättre på över tiden, även om det fortfarande finns mer att göra”, kommenterar Johan Parmler.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.