Dagens PS

De vill hylla hjältarna under coronakrisen

VD Jenny Furtenbach leder ett team somär dedikerade till att första intrycket ger bra affärer.
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 22 nov. 2021Publicerad: 08 apr. 2020

The First Impression Company ser verkligen till att företag ger ett bra första intryck vid mötet. Företaget fixar allt ifrån ett perfekt kaffe till rätt inredning. De vill också skänka en tanke till företagen hjälper varandra under coronakrisen. De är hjältar.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Berätta om The First Impression Company och vad som gör er speciella?

“Vårt mål är att våra kunder ska ta kontrollen över sitt första intryck och skapa en besöksupplevelse som gör skillnad. Rätt genomfört kommer detta att stärka varumärket, öka företagets attraktionskraft och fördjupa relationen. Man kan tycka att det fysiska mötet med ett företag, på deras kontor och i själva hjärtat av verksamheten är en självklar arena att manifestera sitt varumärke på”.

“Märkligt nog är det väldigt få som utnyttjar den unika möjligheten att kontrollera upplevelsen till 100% ofta på grund av strukturen i bolaget samt ansvarsfördelning med tillhörande budget. Vi vet att resultatet i slutändan kommer att synas på sista raden”.

Vi erbjuder tre affärsområden:

1. Look & Feel
“Koncept och design/inredning i reception och gemensamma utrymmen: vi erbjuder analys, rådgivning och inköp. Vi hjälper till att säkerställa att bilden av bolaget från övrig kommunikation ex. hemsida/sociala medier överensstämmer med den fysiska miljön på plats”.

2. First Impression Managers
“Upplevelsen av bemötandet från personalen när man som besökare ringer på dörrklockan: vi erbjuder utbildning i first impression till kundens egen personal, hyr eller rekryterar ut certifierade kandidater i first impression löpande per timme alternativt outsourca hela serviceenheter”.

3. Ingredienser i mötet
“Vi erbjuder branschens kvalitetsmässigt bästa kaffemaskiner, kaffe/te/porslin etcetera. samt förstklassig service”.

Hur har ni drabbats av corona?

“Vi har tappat drygt hälften av våra uthyrningsuppdrag där våra First Impression Managers annars arbetar i reception, konferens och internservice på kundföretag där man arbetar hemifrån. Vi har minskad försäljning av kaffe, te, frukt etcetera. Vi har fått säga upp och permittera personal”.

ANNONS

Hur har ni märkt av att näringslivet försöker hjälpa varandra under coronakrisen?

“Vi ser flera fantastiska initiativ varje dag. Mitt i mörkret måste man glädjas över den solidaritet och stöd som många människor/företag visar varandra just nu”.

“Vi blev exempelvis kontaktade av vår kund EQT som undrade vad de kunde göra för att hjälpa oss. Det slutade med extra försäljning av kaffe/te och avtalsförlängning. Jag vet också att vår uthyrda personal som är på uppdrag hos EQT berättat att de dagligen nu sitter och beställer stora mängder mat och smörgåsar från sina utsatta cateringleverantörer och skickar ut till hjältarna inom vården”.

“Jag är oerhört imponerad över att de tar en aktiv roll för att hjälpa de som kämpar för sin överlevnad, ett sant föredöme”.

Läs mer om The First Impression Company.

PS Supporten
Under coronakrisen är extremt många företag hårt drabbade, speciellt Sveriges småföretagare. PS Supporten är Dagens PS stöd för att med annonsering och artiklar om dessa bolag stödja svenskt företagande. Givetvis helt kostnadsfritt. För tillsammans hjälper vi varandra.

Vill du också få en artikel eller annons om ditt bolag som stöd under krisen – maila till [email protected] och skriv några ord om ditt bolag och de utmaningar du möter nu.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]