Drömmer du om att ta nästa steg i karriären? Att bli poppis på jobbet är enklare än vad du kanske tror.
Så gör du succé på jobbet – det är enklare än du tror
Mest läst i kategorin
I en intervju berättar Becky Quick, nyhetsankare på CNBC, om hur hon fick sin drömtjänst.
Vägen dit var inte spikrak, men hon kämpade sig fram och tog små steg i taget.
MISSA INTE: Så lurar bedragare dig – genom Google Translate
Visa framfötterna – fixa kaffe
Framför allt var hon noga med att visa framfötterna. Hon inledde sin karriär med små, trevliga gester gentemot kollegor och chefer – som att hämta kaffe och kopiera dokument. Hon kallar det själv “jobb som ingen annan vill göra”.
“Du kan verkligen stå ut I mängden om du gör det. Och det kommer att uppskattas”, säger hon till CNBC.
“Om du gör de här jobben – och om du gör dem riktigt, riktigt bra, är folk tacksamma och de kommer att ge dig möjligheter att prova andra saker”, säger Becky Quick.
Hon berättar även att hon skrev över 100 artiklar för The Wall Street Journal innan de anställde henne som reporter.
Det allra viktigaste
Vad som framför allt gör att du sticker ut på jobbet är att du visar att du är ambitiös och villig att lära dig nytt. Visa att du är en tillgång till företaget, att du har ett driv, självdisciplin och är motiverad att ta dig an arbetsuppgifterna.
Quick delar med sig av sitt, enligt henne själv, allra bästa råd:
Visa dig på jobbet.
“Du måste dyka upp på jobbet varje dag. Och om du gör det kommer du att stå ut, för det är svårt. Det är svårt att gå upp varje morgon och att ge sitt bästa varje dag. Men om du gör det, kommer folk att märka det”, säger hon i intervjun.
Läs även:
Efter kritiken: 10 kronor högre lön på Espresso House
Här får du betalt – för att gå till jobbet
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.