Det är Breakit som kikat närmare på Kenza Zouitens bokslut.
Så blev bloggerskan stenrik entreprenör
Mest läst i kategorin
Kenza började blogga redan som 16-åring och i dag, tio år senare, har hennes modeblogg förvandlats till en enorm digital succé med stor exponering på Facebookägda Instagram.
“Kenza Zouiten är en av de allra största svenska Instagramprofilerna. Ett omnämnande av henne är hårdvaluta i den digitala medievärlden”, konstaterar Breakit, som uppger att Kenza har för vana att lägga pengarna på hög i sitt bolag, Kenza Zouiten AB, som vid senaste räkenskapen kunde lägga en vinst på 3,2 miljoner – personalkostnader på 1,5 miljoner kronor exkluderade – till handlingarna.
I reda pengar plockade Kenza ut 600 000 kronor i aktieutdelning, enligt senaste siffrorna som avhandlas i artikeln.
Kenzas imperium består i dag som sagt inte bara av en framgångsrik och etablerad blogg. Hon har dessutom 1,5 miljoner följare på Instagram, utöver ett Youtube-konto som är lyckosamt finansiellt, framgår det.
LÄS MER: “Kenzas miljonregn – tjänar rekordsummor på Instagram” ›
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.